Kuvaus
RAAM
SEM MotoBiken kokonaan itse suunnitteleman ja valmistaman rungon omaperäinen muotoilu eroaa markkinoilla olevista klassisista sähköpyöristä muistuttamalla moottoripyörää. Painopiste on pidetty mahdollisimman matalana, jotta sen ainutlaatuinen käsiteltävyys voidaan varmistaa.
Kaikille DAHU-malleille ominainen piirre on moottorin keskiasento, joka toimii rakenteellisena yhdistämällä etuakselin ja taka-akseliston. Tämä vähentää merkittävästi ajoneuvon painoa ja tarjoaa samalla erinomaisen jäykkyyden, optimoi painon jakautumisen ja varmistaa vakauden ja helpon ohjattavuuden. Minkä tahansa esteen ylittäminen sekä ylämäkeen että alamäkeen on erittäin helppoa.
Se on suunniteltu ja kehitetty itsekantavaksi rungoksi, mikä on autoteollisuudessa käytetty tekniikka. Alumiinirungon osat muotoillaan kylmämuokkaustekniikalla ja CNC-työstöllä.
Toinen innovaatio on takajousitus: moottoripyörän tavoin jousitus on progressiivinen. Tämä mahdollistaa pehmeän iskunvaimennuksen alhaisilla nopeuksilla ja pienen vastuksen, joka vahvistuu nopeuden kasvaessa.
Dahu R3 on varustettu RockShox Domain RC 29″ -iskunvaimentimilla (180 mm edessä ja takana), joiden avulla se selviytyy kaikenlaisista esteistä.
29″ etupyörä, 27,5″ takapyörä, 203 mm levyjarrut.
MOOTTORI
Dahu R3 on varustettu harjattomalla SEM-moottorilla, jonka huipputeho on 4000 W.Dahu R3 on varustettu harjattomalla SEM-moottorilla, jonka huipputeho on 4000 W.
Keskimoottorin muotoilua ja muotoa on parannettu painon vähentämiseksi ja jäykkyyden lisäämiseksi, mikä puolestaan lisää vakautta ohjauksessa.
Hiljaisen moottorin MotoBike on varustettu uudella ohjausjärjestelmällä (täysin SEM:n kehittämä), joka tekee ajoneuvostamme polkupyörän ja moottoripyörän risteytyksen.
DISPLEI
Yksi DAHUn erinomaisista ominaisuuksista on sen uusi näyttö. Uuden ohjausyksikön kehittämistä täydentämään on otettu käyttöön päivitetty graafinen käyttöliittymä.
72,5 x 54,75 mm:n kokoinen LCD-värinäyttö näyttää seuraavat tiedot reaaliajassa:
- akun nykyinen varaustila ja vastaavat arvot yksityiskohtaisesti,
- moottorin virrankulutus kyseisellä hetkellä,
- moottorin tehon tämänhetkinen taso tällä hetkellä, akun jäljellä oleva latausprosentti suhteessa tämänhetkiseen tehotasoon.
AKU
Akku on myös yksinomaan SEM:n valmistama, ja sen muoto sopii täydellisesti runkoon ja auttaa pitämään painopisteen matalana.
Olemme tehneet useita testejä löytääksemme parhaan kompromissin painon ja tehokkuuden välillä: Motobike-moottoripyörässämme on litiumioniakku, jonka paino on noin 6 kg ja kapasiteetti 1300 Wh.
Motobiken toimintasäde on 70 kilometriä tasaisella pinnalla ja vain vakionopeudella (testattu testiradalla ja kilparadalla). Poljinavustintoiminto ja tasaisilla teillä ajaminen voivat lisätä ajettua enimmäismatkaa merkittävästi. Joka tapauksessa, jos akku tyhjenee, on aina mahdollisuus polkea kotiin!
TOPELTV
Kuten kaikissa malleissamme, DAHU on varustettu kaksoisketjujärjestelmällä, joka tekee moottorista perinteisestä vaihteistosta riippumattoman. Oikealla on klassinen 11-vaihteinen vaihteisto, vasemmalla moottorille omistettu vaihteistojärjestelmä.
Malleissamme erillinen vedonhallinta on mahdollistanut kaasupolkimen käytön ja mahdollistanut ajoneuvon kuljettamisen eteenpäin ilman polkemista. Näin on mahdollista selviytyä kaikista ajotilanteista aina teknisimmistä nousuista kapeimpiin vaihteisiin ja vaikeimpiin esteisiin.
MAANTIEVERSION VAKIOVARUSTEET
DAHU-mallissa lakisääteisiin varusteisiin kuuluvat mm:
- Vasen taustapeili,
- seisontajarru, jossa on vipu,
- putkirakenteinen rekisterikilvenpidike heijastimilla,
- takalokasuoja,
- elektroninen signaali,
- LED-ajovalaisin, LED-takavalaisin ja jarruvalaisin,
- numerokilven valaistus.
Lisätietoja saat SEM MotoBiken virallisilta verkkosivuilta TÄSTÄ.